SFA sedan 1958
Under mer än 60 år har SFA försett professionella företag såväl som privata konsumenter med produkter och lösningar i teknikens framkant inom sanitetsområdet. Verksamheten präglas av tekniskt kunnande och uppfinningsrikedom, som i sin tur dagligen genererar pålitliga lösningar, enkla att implementera och använda. Lyhördhet för en samhällssituation med sanitära utmaningar utgjorde en katalysator när den första kvarnpumpen fick sina konturer på en ritbräda 1958, och sedan dess har utvecklingen fortsatt i samma anda med enkelhet, kvalitet och användarvänlighet som ledstjärnor.
SFA kännetecknas idag av kunskap och teknikutveckling inom flera områden:
- Produkter och lösningar inom vattenrening
- Pumpar och pumpstationer för industri och konsument
- Pumpar för BDT och WC
- Utrustning för dusch, jacuzzi och spa

Besök SFA-gruppens webbplats för att få mer information om vår grupp:
vår historia och våra värderingar
våra världar och kompetensområden
våra CSR-förpliktelser
Du kan också ta del av vår HR-policy, våra senaste nyheter och pressmeddelanden, samt upptäcka alla våra dotterbolag.
Från 1958 till idag

1958
SFA grundas och bygger världens första kvarnpump.
SFA förvärvar Europelec
1970
SFA expanderar sin verksamhet i Europa och till Nordamerika
1978
SFA börjar marknadsföra sig via TV-reklam
1988
Förvärv av Kindedo (duschkabiner och utrustning)
1990
ISO-certifiering av alla fabriker
1993
Grandform blir en del av SFA (bad- och duschprodukter)
2019
Förvärv av ZehnderPumpen (vatten- och avloppspumpar)
2020
Förvärv av Aquasystem och Format. Lansering av SFA:s nya företagsidentitet

1958
Creation of SFA and the first toilet macerator /
Acquisition of Europelec
1970
SFA expanderar sin verksamhet i Europa och till Nordamerika
1978
SFA börjar marknadsföra sig via TV-reklam
1988
Förvärv av Kindedo (duschkabiner och utrustning)
1990
ISO-certifiering av alla fabriker
1993
Grandform blir en del av SFA (bad- och duschprodukter)
2019
Förvärv av ZehnderPumpen (vatten- och avloppspumpar)
2020
Förvärv av Aquasystem och Format. Lansering av SFA:s nya företagsidentitet
Vad som gör SFA framgångsrikt

VÅRT MÅL:
Kontinuerligt utveckla vårt koncept inom sanitet för företag och konsument, överallt där det finns rinnande vatten.

VÅR VISION & AMBITION:
Med vår expertis inom teknik och design vara ledande på att erbjuda sanitetlösningar med högsta möjliga komfort.

VÅR POSITION:
Vi är en global aktör som levererar innovativa lösningar med hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser.
Innovation – kärnan i vårt DNA
Det som kännetecknar SFA är en kombination av kreativitet och ett pragmatiskt förhållningssätt. Detta lägger grunden för att vi kontinuerligt kan utveckla enkla och smarta sanitetslösningar. Uppfinningsrikedom, som i sig utgör grunden för all kreativitet, hittar vi många exempel på inom SFA – Saniflo, Sanifloor, Sanicompact, luftsystemet i balneo terapi-lösningarna och de olika duschsystemens utformning, för att nämna några.
SFA och våra värderingar
Koncernens historia som spänner över mer än 60 år speglar den resa som vi befinner oss på än idag. Vår vision om framtiden bygger på den värderingsgrund som vårt företag vilar på och som utgör en viktig del i koncernens DNA. Dessa värden är starka och vägleder oss dagligen i vårt arbete.

Uppfiningsrikedom
Kännetecknet för SFA Koncernen.

Komfort
Våra produkter erbjuder dig all möjlig komfort

Kvalitet
Vi erbjuder den bästa kvaliteten på marknaden

Enkelhet
Våra produkter är enkla att installera

Lojalitet
… i relationen
